W e sparren veel met elkaar en de behoefte om vanuit TriamFloat de branche Onderwijs nog meer te specialiseren, nemen wij dan ook ter harte. TriamFloat Onderwijs zal de komende jaren meer professionals met alleen de specifieke kennis van de Onderwijsmarkt naar zich toetrekken om zo onze opdrachtgevers optimaal te kunnen voorzien van de juiste kennis en ervaring. “Zo bouwen wij met elkaar aan consultancy- specialisme, puur gericht op de onderwijsomgeving”, zegt Business manager Baukje Sijpkens, verantwoordelijk binnen TriamFloat voor de branche Onderwijs. MEER SPECIALISTEN MOBILISEREN Een gekscherende maar veelzeggende opmerking van Baukje: ”TriamFloaters komen in alle branches perfect tot hun recht, maar voor het onderwijs is wat extra’s nodig. Een L&D-consultant staat doorgaans onvoldoende dicht bij het onderwijs en mist de kennis van wet- en regelgeving. Je hebt consultants nodig met vergaande affiniteit, kennis en ervaring met het onderwijs. De groep professionals die hieraan voldoet binnen TriamFloat is te beperkt in relatie tot de vraag vanuit de markt.” MEERWAARDE BEWIJZEN Om scepsis te overwinnen moeten consultants in het onderwijs goed kunnen duiden wat hun meerwaarde is, TriamFloat stelt de klant centraal. Onze opdrachtgevers binnen het Onderwijs vragen om specialisten en ervaringsdeskundigen met kennis en ervaring in het Onderwijs. Als vakgebied is Onderwijs een heel eigen wereld met specifieke kenmerken en eisen. Opdrachtgevers vragen ons nog meer te focussen op hun dienstverlening. Daarvoor zetten we een team van specialisten op. vooral richting docententeams. Omdat een docent al snel denkt ‘Heb jij wel eens voor de klas gestaan en weet jij wel wat ik elke dag doe?’ Het onderwijs kent ook docenten die opgeleid zijn als ontwikkelaar. Ook voor deze specialisten moet duidelijk zijn wat de consultant extra brengt. CONTINU VERNIEUWING Bij TriamFloat is het uitgangspunt dat consultants in de volle breedte inzetbaar zijn. Baukje: “Voor het onderwijs werkt dat niet altijd. Onderwijs vernieuwt zich continu. Als je daar niet bovenop zit, heb je als consultant een veel te lange inwerktijd nodig om werkelijk van waarde te zijn. Vandaar het aparte team dat we voor het Onderwijs gaan opzetten. Op die manier gaan we kennis en ervaring verdiepen en specialiseren. Hiervoor gaan we een team creëren van gekwalificeerde onderwijskundigen die het een uitdaging vinden om alleen voor het Onderwijs te werken. Professionals die de afwisseling tussen mbo, hbo en wo ontzettend gaaf vinden.” SPIN IN HET WEB De nieuwe focus op het team TriamFloat Onderwijs dat Baukje schetst is geen geïsoleerd eiland. Het blijft onderdeel van TriamFloat en The Human Network. Dat geldt ook voor PlusTalent Onderwijs Management dat specifiek interimmanagers levert voor het beroepsonderwijs. “We Onderwijs vraagt om vakmensen magazine leren & ontwikkelen 26