D it artikel biedt een kijkje achter de schermen bij het management van TriamFloat. Tim Wassen trad er een jaar geleden als Business manager in dienst. Wat viel hem op? Wat is er anders dan hij vooraf had gedacht? Wat is volgens hem ‘typisch TriamFloat’? Wat is je achtergrond? Tim (36) “Ik heb pedagogiek gestudeerd. Door verschillende stages kwam ik aanvankelijk in deze sector terecht. Mijn laatste stage was op een middelbare school waar ik pestprojecten heb opgezet en faalangsttrainingen heb ontwikkeld/gegeven. Zo ontdekte ik hoe leuk ik het vond om mensen iets te leren en mensen actief te ontwikkelen.” “Naast mijn studie liep commercie als een rode draad door mijn leventje; ik verkocht websites, werkte in diverse callcenters en horecagelegenheden. Wat al die banen met elkaar gemeen hadden? Ik vond het altijd leuk om nieuwe mensen iets te leren, dat zat er toen al in. En de wereld van het ‘bedrijfsleven’ sprak mij erg aan.” “Ik heb lang gewerkt op het snijvlak van commercie en het ontwikkelen van mensen, met alle psychologische factoren die daarbij komen kijken. In rollen als trainer, learning & development specialist, learning & development manager, sales manager en field sales manager.” Via diverse sectoren en functies vond je zigzaggend de weg naar TriamFloat? “Bij Brunel (mijn laatste werkgever) werkte ik als L&D- specialist, omdat ik destijds terug wilde naar mijn ‘basis’; zoals het allemaal begon. En toen was daar TriamFloat! Ik weet nog goed dat ik deze vacature voorlas in het bijzijn van vrienden tijdens mijn verjaardag en iedereen riep: ‘dat is echt iets voor jou Tim’! En aangezien ze altijd gezond kritisch zijn, heb ik direct actie ondernomen.” Vertel eens over het begin; hoe ging het? “Ik maakte kennis met mijn collega’s tijdens een kerstdiner en dacht nog: hoe ga ik al deze namen onthouden? En hoe knap is het wat ze allemaal doen in een week! Een, twee soms wel drie verschillende opdrachten bij drie verschillende bedrijven!” “In mijn eerste maand weet ik nog goed dat ik zat te worstelen met een papiertje waarop stond wat TriamFloat allemaal doet en op welke gebieden wij actief zijn, een pitch zeg maar. Ik leerde het uit mijn hoofd maar voelde het niet! Ik ben toen met veel consultants op locatie gaan praten en liet hen vertellen wat ze allemaal ontwerpen, ontwikkelen, welke projecten zij leiden en welke adviezen zij geven. Gaandeweg leerde ik daardoor het bedrijf steeds beter kennen en zag ik hoe hier wordt gewerkt. Daarover bevlogen praten kwam vanzelf.” “Wat ik me ook nog kan herinneren van het begin, is het gevoel: ‘Hoe stap ik op deze rijdende trein?’ Ik zag al dat werk waarmee mijn collega Business managers dagelijks bezig waren. Achteraf kan ik zeggen dat het ‘instappen’ heel soepel is verlopen. Het is mooi om te zien dat we met z’n vijven een sterke band hebben, terwijl we allemaal zo onze eigen specifieke kwaliteiten hebben. We lachen veel, en ook na werktijd gaan we door op onze ‘app’: van foto’s over onze kookkunsten, mijn pasgeboren dochter tot spoedaanvragen voor een dag later.” Wat is speciaal aan de werkwijze van TriamFloat? “Echt speciaal? Dan kom ik terug op de titel van ons magazine; Samen. Want dat is het, in alle opzichten! Samen met de klant, maar ook samen met elkaar. Iedereen neemt ‘EEN BEDRIJF MET EEN KLOPPEND HART’ ONZE KLANTEN VRAGEN OM ONDERWIJSKUNDIGE EXPERTISE OF CAPACITEIT. DAGELIJKS ZIJN ZO’N 70 CONSULTANTS VAN TRIAMFLOAT LEERINTERVENTIES AAN HET ONTWERPEN EN ONTWIKKELEN BIJ OPDRACHTGEVERS VERSPREID OVER HET HELE LAND. DE BUSINESS MANAGERS ZORGEN VOOR GOEDE EN PASSENDE OPDRACHTEN DIE GOED AANSLUITEN BIJ DE KLANT EN ZIJN CULTUUR. DAARNAAST STUREN ZIJ DE CONSULTANTS AAN EN VOEREN ZIJ DE DAGELIJKSE BEDRIJFSVOERING. magazine leren & ontwikkelen 36