icon-arrow icon-check icon-mail icon-phone icon-facebook icon-linkedin icon-youtube icon-twitter icon-cheveron icon-download icon-instagram play close close icon-arrow-uturn icon-calendar icon-clock icon-search icon-chevron-process icon-skills icon-knowledge icon-kite icon-education icon-languages icon-tools icon-experience icon-coffee-cup
Werken bij L&D Talents
Nieuws 03/03/2022

"Ik haal veel voldoening uit nieuwe uitdagingen"

TriamFloat

“Ik heb 10 jaar bij Hogeschool Windesheim gewerkt. Op een gegeven moment kwam L&D Talents op mijn pad en toen dacht ik: ja, het is tijd voor iets nieuws.” Aan het woord is Aisha Brandon, sinds 7 maart werkzaam bij ons bedrijf. “Ik ben nu vooral ervaring in het hbo en ben erg nieuwsgierig naar het mbo. Ik hoop onder meer ook een bijdrage te kunnen leveren aan het mbo en te leren hoe de hazen lopen.”

Ze heeft veel zin in haar nieuwe functie. “Ik merk dat ik steeds nieuwe uitdagingen nodig heb. Dan blijf ik gemotiveerd. Ik denk dat dit een heel goede match is met L&D Talents, omdat je elke keer de kans krijgt om bij een andere organisatie aan de slag te gaan met een nieuw traject en een nieuwe opdracht.”

Dat je jezelf als externe kracht op een gegeven moment weer overbodig maakt, is volgens Aisha een positief feit. “Je komt tijdelijk een team versterken met je expertise, en daarna ben je weer weg. Ik houd wel van het opstarten. En als dingen een beetje gaan lopen, dan is het voor mij al snel tijd voor het volgende project.”

Ze ziet hierbij een link met haar jeugd, vertelt ze. “Als kind en tiener ben ik veel verhuisd, dus op een gegeven moment word ik een beetje onrustig en dan wil ik weer door. Ik ben geboren in Suriname, en heb daar heb ik tot mijn tiende gewoond. In de tussentijd zijn we nog naar Curaçao verhuisd en van mijn tiende tot mijn achttiende heb ik op Sint-Maarten gewoond.”

Pedagogiek

Toen ze achttien was, is ze naar Nederland verhuisd. “Ik ben toen Pedagogiek gaan studeren. Van huis uit ben ik dus pedagoog. Ik heb werkervaring opgedaan in de vrouwenopvang en in de geestelijke gezondheidszorg. Sinds 2011 ben ik in het hoger onderwijs werkzaam en dat voelde echt als thuiskomen. Ik mocht meteen aan de slag met het ontwerpen van onderwijs, want toen moest de toenmalige pedagogiekopleiding worden opgezet. Ik heb uiteindelijk acht jaar als docent en als studentbegeleider gewerkt. Ik heb daarbij diverse rollen vervuld.”

Tweeënhalf jaar geleden is ze in het innovatieteam van Windesheim gaan werken. “En dat was voor mij echt een super leerschool. Ik ben als adviseur aan de slag gegaan, en heb daardoor een veel bredere kijk op onderwijs kunnen krijgen. Je werkt dan echt vanuit een centraal niveau voor de hele hogeschool, en dan heb je ook de kans om je inhoudelijk meer te verdiepen. Af en toe miste ik wel de praktijk, en toen ben ik ook nog een halve dag als docentopleider gaan werken. Ik gaf de module ‘onderwijs ontwerpen’ aan nieuwe docenten. Ik vind het heel leuk om nieuwe dingen te doen, en ik kreeg daar ook alle kans voor bij Windesheim.”

Duidelijke visie

Aisha heeft een duidelijke visie op onderwijs. “In heel veel trajecten is men bezig met flexibilisering en krijgen studenten meer regie in hun eigen leerproces of de keuzes die ze kunnen maken in hun leertraject. Ik denk dat dit belangrijk is in deze tijd. Maar aan de ene kant moeten ze niet te veel keuzestress krijgen, en is structuur juist belangrijk. Het past in deze tijd om studenten meer in de regierol te plaatsen; daar ben ik echt een voorstander van. Ik vind ook dat we veel meer studenten moeten betrekken in innovatie en hun stem moeten laten horen of hen daarover bevragen.”

Daarnaast vindt Aisha het belangrijk, en ook van deze tijd, dat studenten van elkaar leren. “Leren in learning communities vind ik een mooie tool om in te zetten, want dat moet er ook wel zijn naast die flexibilisering. Dat je als docent goede handvatten krijgt hoe je een goede coachende rol kunt hebben, en hoe je de kracht van de groep kunt versterken. Je kunt daar heel mooie methodieken voor inzetten. Ik geloof daar heel sterk in. Dat je dus niet de oude klasvorm nodig hebt om studenten van elkaar te laten leren en zich veilig te laten voelen”  

Aisha houdt van haar werk, maar ook haar privéleven is goed gevuld. Ze is getrouwd met Joost en ze is moeder van drie jongens van 11, 13 en 15 jaar. “Ik heb dus echt een mannengezin”, lacht ze. “We wonen in Soest, in een heerlijke natuurlijke omgeving waar ik echt wel mijn thuis heb gevonden na alle verhuizingen. Vanaf ons huis kunnen we naar de duinen lopen en dat is heerlijk. Soestenaren zeggen dat als je eenmaal aan Soest geproefd hebt, je niet meer weggaat. En dat voelt inderdaad wel zo, zelfs voor iemand die zo onrustig is als ik.”

Overzicht nieuws

De experts van L&D Talents hebben een passie voor leren. Neem contact met ons op!