icon-arrow icon-check icon-mail icon-phone icon-facebook icon-linkedin icon-youtube icon-twitter icon-cheveron icon-download icon-instagram play close icon-arrow-uturn icon-calendar icon-clock icon-search
"Lerend spreekuur (op afstand)": stel nu jouw vraag aan onze professionals Lees meer
Werken bij Triamfloat
Klantcase

"We zijn allemaal trots op het resultaat dat we met elkaar bij WILA hebben bereikt"

WILA

In deze klantcase interviewen we één van onze opdrachtgevers. Binnen TriamFloat hebben we te maken met verschillende opdrachtgevers, maar hoe ervaren onze opdrachtgevers de samenwerking met TriamFloat? We gaan in gesprek met Margot Rouvroye, HR Manager bij WILA. In het interview deelt zij haar ervaringen.

Mariëlle Troudes
Mariëlle Troudes /
L&D Consultant

Zou je jezelf kort kunnen voorstellen?
Ik heb Arbeids- en Organisatie Psychologie gestudeerd in Nijmegen en vanaf de start van mijn carrière heb ik mij gericht op HR-gebied. Een HR-medewerker is eigenlijk een organisatieadviseur binnen de eigen organisatie: je kijkt naar wat er nodig is voor de onderneming. Op HR-vlak heb ik veel ervaring in complexe omgevingen, bijvoorbeeld bij Panalytical, een high-tech organisatie. Ik was hiervoor verantwoordelijk voor het HR-beleid wereldwijd voor zo’n 2000 collega’s. WILA is kleiner, maar zeker geen minder interessant bedrijf. WILA produceert wereldwijd high-end kantpers klemsystemen en gereedschappen voor kantpers bouwers en gebruikers. Het is een bedrijf met groeiperspectief, waar ondernemerschap in het DNA zit en het is een echt familiebedrijf.

TriamFloat is een lange tijd voor jullie werkzaam geweest, ruim een jaar. Wat was de aanleiding om TriamFloat in te schakelen?
WILA groeide in de afgelopen jaren explosief waardoor er de noodzaak was om productiemedewerkers sneller en beter op te leiden aan de machines, met als doel om kwaliteitsproblemen te verminderen en productiemedewerkers sneller up-and-running te krijgen. Om dit te realiseren is eerst een opleidingscoördinator aangesteld. Samen met de opleidingscoördinator is besloten om opleidingsprogramma’s op te zetten voor de verschillende machines. Daarnaast stond een uitbreiding op het programma, een nieuwe fabriek in China waar volledig nieuwe productiemedewerkers moesten worden opgeleid. Het opzetten van de opleidingsprogramma’s moest daardoor versneld worden en daarom besloten we om de hulp van TriamFloat in te schakelen.

Hoe verliep de uitvoering van het proces?
Vanaf het eerste moment dat Marjolein Tabak en Marcel van Dijk, twee consultants van TriamFloat, bij ons binnenstapten verliep het ontwerpen en ontwikkelen van de opleidingsprogramma’s gestructureerd en soepel. Ze waren erg geïnteresseerd in WILA als organisatie, maakten snel contact met praktijkopleiders, unitleiders en met de productiemanagers. Het feit dat deze contacten snel gelegd waren, droeg ook bij aan een prettige samenwerking.

Hoe heeft TriamFloat bijgedragen aan het geslaagde eindresultaat?
Door gestructureerd te werk te gaan, een hoge mate van organisatiesensitiviteit te hebben en natuurlijk de kennis en kunde die zij meebrengen op het gebied van onderwijskunde. Daarnaast kijkt TriamFloat ook verder dan puur het opleveren van de gewenste (eind)producten. Wij hebben bij WILA ook handvatten gekregen hoe wij in de toekomst zelf met het opzetten van opleidingsprogramma’s aan de slag kunnen gaan. Dit is het duurzaam borgen van het resultaat in onze organisatie.

Wat maakt de samenwerking met TriamFloat anders dan met andere partijen?
Je ziet dat consultants vaak met een bepaald verdienmodel werken. Dat is niet altijd even prettig. Bij TriamFloat wordt er echt een compleet product afgeleverd met concrete handvatten. Daarnaast is het altijd mogelijk om in de toekomst nieuwe vragen neer te leggen. Zoals ik ook al eerder noemde, zorgt TriamFloat er ook voor dat, op het moment dat ze vertrekken, je ook zelf verder aan de slag kan.

Ook tijdens Corona heb je opnieuw de hulp van TriamFloat ingeschakeld. Wat was hier de aanleiding voor?
We hadden op dat moment geen L&D specialist in huis, maar er ontstond wel de noodzaak om een robot opleiding te ontwerpen en te ontwikkelen in dezelfde structuur zoals TriamFloat destijds gedaan had voor de andere opleidingen. Mariëlle heeft als consultant ook een lange periode bij WILA gewerkt en kon ons gelukkig ook op afstand hiermee helpen. Dit verliep vlekkeloos, de opdracht kon goed uitgevoerd worden op afstand. Dat was heel waardevol.

Wat is de meerwaarde geweest van het inschakelen van TriamFloat?
Door de samenwerking met TriamFloat hebben we sneller resultaat kunnen boeken. We hebben nu opleidingen staan waarmee we direct aan de slag kunnen. TriamFloat consultants hebben met hun kennis, kunde en energie onze productiemedewerkers en praktijkopleiders nog enthousiaster gemaakt voor het respectievelijk volgen en geven van trainingen en opleidingen. We zijn allemaal trots op het resultaat dat we met elkaar hebben bereikt.

En de grote vraag is natuurlijk… Is het gewenste resultaat bereikt?
Jazeker! Op dit moment zijn we bezig om de opleidingen daadwerkelijk uit te rollen en in te plannen.

Is er nog iets wat je kwijt zou willen?
Tijdens de eerste opdracht is er een switch gemaakt in de inzet van consultant, Mariëlle kwam toen bij ons werken. Ik maakte mij daar eerst zorgen over, maar dat heeft TriamFloat heel knap gedaan. Het is een naadloze overgang geweest waar we niks van hebben gemerkt. Mariëlle werkte zich erg snel in en ging heel gestructureerd en planmatig aan het werk. Ze bekeek continu waar we nu stonden, wat er nog nodig was en hoe we daar zouden moeten komen. Dat gaf mij als opdrachtgever een gevoel van zekerheid. Daarnaast raad ik TriamFloat aan bij andere bedrijven. Ze zijn professioneel, gestructureerd en boeken resultaat. De consultants smelten samen met het bedrijf, al gauw beschouw je ze als je eigen collega’s.

Interviews met onze klanten
Mariëlle Troudes
Mariëlle Troudes /
L&D Consultant

De consultants van TriamFloat hebben een passie voor leren. Neem contact met ons op!