Page 1 Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Page 16 Page 17 Page 18 Page 19 Page 20 Page 21 Page 22 Page 23 Page 24 Page 25 Page 26 Page 27 Page 28 Page 29 Page 30 Page 31 Page 32 Page 33 Page 34 Page 35 Page 36 Page 37 Page 38 Page 39 Page 40 Page 41 Page 42 Page 43 Page 44“H et is de sleutel om als bedrijf te overleven en om een verschil te maken”, zegt Sally. “Voor AkzoNobel is duurzaamheid één van de kernwaarden, de reden van bestaan. En goed voor de eerste plaats op de Dow Jones Sustainable Index gedurende de laatste vier jaar”. Ze vindt het oprecht belangrijk. De bevolking blijft groeien, meer mensen gaan in steden wonen en grondstoffen zijn schaars. Het zijn problemen die uitnodigen om met creatieve oplossingen te komen. “Zoals de in 2013 gelanceerde visie Planet Possible: gebruik je verbeeldingskracht om meer met minder te doen. Het is de inspiratiebron voor vernieuwing en voor het nemen van verantwoordelijkheid voor onze planeet en onze toekomst. En het laat ons zien dat het woord onmogelijk twee letters te lang is”. Eén voorbeeld van hoe dit werkt is een speciaal door AkzoNobel geproduceerde verf om schepen minder brandstof te laten verbruiken. De visie van Planet Possible rust op drie pijlers: ‘sustainable business’, ‘resource efficiency’ en ‘capable engaged people’. De eerst pijler gaat over productinnovatie, het maken van betere en duurzamere producten. De tweede gaat over het verkleinen van de CO₂-voetafdruk door reductie van materialen en de derde gaat over de optimale inzet van medewerkers en partners om kansen te benutten. Sally’s hart gaat uit naar de laatste. “Zonder kundige en geïnspireerde mensen kun je niet leveren. Je mist de vaardigheden voor productinnovatie en het beste gebruik van materialen. Sally gelooft dat iedere medewerker een bijdrage kan leveren en die gaat veel verder dan alleen het licht uit doen.” Emotionele klik “De grootste uitdaging is medewerkers op de juiste manier te bereiken, zodat ze in actie komen. Waar ze ook werken. Sally Morgan: “Ik wil echt een verschil maken in de wereld. Dat ik voor een bedrijf werk met 45.000 medewerkers verspreid over de hele wereld, geeft mij een enorme kans dit waar te maken”. 35